söndag 17 juli 2016

Recept på somriga smoothies

Nu på sommaren så äter i varje fall inte jag lika kraftig frukost som jag gör vinterhalvåret. Värmen gör att man inte är lika hungrig som vanligt. Något som kan räcka en sommarfrukost är en smoothie så jag tänkte nu tipsa er om en blåbärssmoothie eftersom skogen snart är fylld av dessa härliga gratisbär!

Mixa följande:
1 1/2 dl God Morgon® Berry Ginger Juice
1 dl kokosmjölk
1 1/2 dl vaniljyoghurt
1 dl blåbär (frysta eller färska)

Häll upp i ett glas och garnera ev. med 2 msk kokoschips.


Ett annat bär som kan hittas gratis i naturen och som är aktuellt just nu är hallon! Så därför tänkte jag tipsa er om en enkel hallonsmoothie också.

Mixa:
2 dl God Morgon® äpple juice
225 g hallon (frysta eller färska)
1 1/2 dl naturell yoghurt eller kvarg
1/2 dl krossad is (kan väljas bort)

Häll upp i ett glas och toppa ev. med hallon.


Jag ska avsluta med en somrig smoothies med jordgubbar och vattenmelon.

Mixa:
1 1/2 dl God Morgon® apelsinjuice
300 g vattenmelon
2 dl jordgubbar
1/2 dl krossad is (kan väljas bort)

Häll upp i ett glas och toppa ev. med jordgubbar.

Alla tre är så goda, så enkla och så mättande!

Inga kommentarer: