onsdag 1 juni 2016

Tips om gott Rosévin

Den här tidpunkten på året är Rosévin ett måste för mig! Jag dricker bara rosévin på sommaren så de första glasen varje sommar är magiska och efterlängtade! Men varje år står man där bland hyllorna på Systembolaget och ska försöka hitta ett gott rosé och man har glömt vilket vin som var godast från förra sommaren och man är tveksam om man ska våga prova en nyhet....

Så nu tänkte jag tipsa om ett ekologiskt 99 Rosas Rosé från Spanien som kostar endast 199 kr och är super gott!

Idag den 1 juni lanseras denna bag in box på Systembolaget och den har en torr och frisk smak med karaktär av jordgubbar, röda vinbär, citrusfrukter och örter. Jag gillar vinet jätte mycket då det verkligen smakar sommar och får mig att längta ännu mer efter varma lediga dagar men om ni köper det, kom ihåg att det ska drickas väl kylt!

Inga kommentarer: