söndag 19 juni 2016

Organiserat kaos och kalas

Idag fyller min älskade dotter Smilla 9 år! Hon började redan förra året att tjata om att få ha ett "sova över kalas" men då tyckte jag att det var lite för tidigt men i år lät jag henne få uppfylla sitt önskekalas. Kl. 17.00 kom alla tjejerna i klassen och vi började med paraplydrinkar och tacos och efter middagen blev det sång och regnbågsrulltårta. Vill inte lägga ut bilder på tjejkompisarna eftersom jag inte bett om deras tillåtelse så ni får hålla till godo med att se dukningen och födelsedagsbarnet själv.


Sen var det dags för film så alla tjejerna satte på sig pyjamas och bäddade ner sig i sängen och sen kollade de på film och åt godis, popcorn och chips.


Så de var lagom sockerstinna när filmen slutade så det tog ett tag att varva ner, borsta tänderna och krypa ner i sina sängar. Max sov hos en kompis så vi hade bäddat i både hans rum och i Smillas rum och det blev så att tjejerna i det ena rummet somnade rätt snabbt och sov mellan 23.00-06.30 medan det andra gänget typ aldrig somnade ;-) De slutade väl att fnittra efter midnatt någon gång och sen hörde jag dem börja fnittra igen vid 04.00 och då var det omöjligt att få dem att somna om! Phu, vi är nog ett helt gäng som kommer att vara skapligt trötta ikväll men samtidigt har vi haft så otroligt kul så vi kommer nog att minnas detta kalas länge!

Inga kommentarer: