måndag 2 maj 2016

Piccadilly i ny form

Jag har tidigare skrivit om Pernilla Wahlgrens exklusiva designsamarbete med Sagaform och nu finns äntligen servisen i butik! Jag var inbjuden till en exklusiv frukost på butik Cervera när Pernilla lanserade servisen där.


Serien kommer i tre dova pasteller, rosa, sand och turkos och jag älskar mitt nya uppläggningsfat i turkost! Det är dessutom ugnssäkert och perfekt till både mat och snacks! Jag fick även Pernillas nya kokbok "Pernillas kök" och jag provade att göra "Benjamins fulländade spagetti carbonara" som blev väldigt god och dessutom enkel att tillaga!

Benjamins fulländade spagetti carbonara

Spagetti - koka al dente med mycket salt.
ca 150 g guanciale eller pancetta (jag använde bacon eftersom jag hade det hemma)
3 äggulor
Ca 1 1/2 dl riven pecorinoost
Salt och svartpeppar

Skär fläsket i bitar och stek dem.
Blanda äggulorna med pecorinoosten och 1-2 tsk grovmalen svartpeppar
Slå av pastavattnet men spara någon deciliter. Häll pastan direkt i pannan med bacon och tillsätt ägg- och oströran. Ta sen ev. mer pastavatten för att få en krämigare pasta.


Fatet fungerar som sagt även perfekt till snacks :-)

Inga kommentarer: