fredag 13 maj 2016

Nu är mina balkonger inredda!

Ännu en härlig dag med sol och blå himmel! Jag passar på att sitta ute på balkongen och njuta då jag såg att det ska bli sämre väder i helgen och till och med regn. Men för Jockes skull och alla andra pollenallergiker så kanske det är bra med lite rensning i luften och även för mig så att jag slipper sova bredvid ett tröskverk på nätterna ;-)

Jag har nu piffat klart på balkongerna och jag älskar att sitta där ute och njuta, det blir ju som två extra rum man kan vara i. Lyxigt! På söderbalkongen ser det ut så här, det är även soffor på höger sida.

Här är det sol hela dagen så det är här jag hänger mest, den vetter mot innergården och här är det tyst och väldigt lugnt! Jag har lagt matta på golvet för ett varmare intryck och sen pyntat med blommor och inredning och fina solcellsbollar (fast de syns inte så mycket på bilden). Fler bilder finns på instagram.

På den andra balkongen har vi kvällssol och den kallar jag "stadsbalkongen". Här är det mer liv och rörelse då vi hör trafiken. Den här vetter ut från köket så det är här jag har mina kryddor som jag använder i matlagningen. Det jag gillar mest med den här balkongen är att det är kvällssol, den är högst upp och att vi har sjöutsikt, det är Brunnsviken som ni ser där bakom. Den här balkongen är inte riktigt färdig, jag ska dit med en matta och fler stolsdynor.


Tidigt i morse var Martin Almgren (ni vet han som vann Idol) här hemma och hämtade upp Jocke så nu sitter de och resten av bandet i bilen på väg ner till Karlshamn för att spela där ikväll. Imorgon vet jag att de spelar på Järntorget i Oxelösund vid 14.00 så om ni bor i närheten så kika gärna förbi dem. Gå även in på Martins instagram för att se en rolig video från bilresan de gör just nu (martinalmgren).

Snart ska jag iväg och hämta Max på skolan och vi ska till Vårdcentralen för att ta bort hans stygn i pannan. Har även lovat att vi ska fika lite i Solna Centrum så att han har något att se fram emot. Jag personligen ser fram emot ett glas mousserande ikväll och bara sitta i soffan och slöa.
Kram!

Inga kommentarer: