söndag 29 maj 2016

Firat Morsdag och fixat i stugan

Idag har jag varit i stugan och pysslat lite. Nästa gång vi kommer upp ska vi flytta in där över sommaren så jag var där och "inventerade" lite så jag vet vad som behöver inhandlas. Rabarberna växer så det knakar så jag ska ta med lite till Stockholm ikväll så att vi kan få njuta av god rabarberpaj till veckan. Har hört att rabarbern smakar som bäst i maj/juni.


Även äppelträdet som vi planterade för två somrar sen blommar vilket känns väldigt lovande.


Sen är det ju även Morsdag idag och självklart har jag blivit uppvaktad av mina underbara barn och såklart har jag även firat min mamma! Att vara mamma är nog det tuffaste men mest underbara utmaning man kan ha, barnen tar oss till våra yttersta gränser, det gör ont, man misslyckas och man lär sig aldrig hantera dessa alldeles för tidiga morgnar. MEN man upplever också en större glädje än man trodde var möjligt och jag vet verkligen hur det känns när hjärtat svämmar över av äkta kärlek och stolthet över att vara mamma till de underbaraste barnen i världen! All kärlek till alla mammor idag!!!

Inga kommentarer: