söndag 22 maj 2016

Dumma fullmåne

Någon mer än jag som har svårt att sova när det är fullmåne?
Jocke är bortrest och ikväll när jag nattade barnen frågade jag om jag kunde få sovmorgon imorgon bitti, känner att jag verkligen skulle behöva sova längre än till 07.00 och de lovade att inte komma in till mig och börja tjata om iPaden direkt när de vaknade utan istället kanske gå och sätta sig och kolla på TV, leka med lego eller något annat. De är ju så pass stora nu så de klarar sig själva ett tag på morgonen och behöver inte gå och väcka mig det första de gör. Jag är nämligen väldigt lättväckt och har sen väldigt svårt att somna om.... Vi får se hur det blir imorgon bitti ;-)


Dessutom är det fullmåne ute och den lyser hånfullt in i lägenheten och påminner mig om detta och jag vet att jag inte kommer att kunna somna förrän solen går upp så därför skulle det vara extra skönt att i varje fall få sova till 8.00 imorgon bitti.

Idag har jag haft en inredningsvisning ute i Gustavsberg hos en trevlig tjej. Hon och hennes trevliga väninnor shoppade loss och det var roligt att uppdatera dem om vilka trender det är som gäller just nu. Medan jag jobbade så var barnen hos kompisar och lekte och efteråt lyxade vi till det med sushi och sen fick vi besök av vänner här hemma.

Nu sover barnen sen länge och jag sitter i soffan och stirrar tillbaka på fullmånen och funderar om det är värt att gå och lägga sig nu med vetskapen om att jag bara kommer att ligga och snurra runt i sängen eller om jag kanske ska sätta på en film istället och vänta ut fullmånen...ska fundera på saken.

God natt, så hörs vi imorgon!
Kram!

Inga kommentarer: