onsdag 30 mars 2016

Vi pratar inredning, spöken och stjärtlappar

Idag syntes det på mailen att det är vardag igen och många är tillbaka till sina jobb. Så hela förmiddagen så satt jag och jobbade här i stugan, svarade på mail, reggade beställningar och bloggade medan barnen och Jocke var ute i backen och åkte.

Sen kom Shirley och Vilja förbi och medan tjejerna lekte så satt vi mammor och snackade inredning och spöken och drack både vin och kaffe/minttu. Sen blev det en liten paus för middag på varsitt håll innan det var dags att sammanstråla igen och då gick vi upp till dem för att krama ur det sista i mitt vinägg och dricka lite mer kaffe/minttu. Alltså, jag vet inte om det är så gott egentligen att dricka kaffe med minttu men det blev så idag istället för oboy/minttu som egentligen är min favorit och som blivit ett "måste" när jag är i fjällen. Jocke och Daniel kollade fotbollen och barnen gjorde olika shower för oss där de turades om att dansa och sjunga och de hade även självaste Shirley Clamp som gästartist :-) Så himla söta och duktiga!


När vi skulle hem mitt i natten så skulle vi vara smarta och ta varsin stjärtlapp nedför skidbacken så att vi skulle komma hem snabbt och smidigt. Vi hade självklart hjälmar men shit vad det gick fort!!! Som mamma blir man livrädd när man ser att barnen sticker iväg nedför backen men de skrattade så att de kiknade så det var bara att hoppa på denna stjärtlapp, sätta Michael Kors väskan i knät och sen bara släppa taget och typ blunda.... swish (!!!) så otroligt fort det gick men det var så sjukt kul så jag skrattade så att jag nästan kissade på mig och barnen tjatade om att få göra om det igen och igen men nej, nu var det dags att gå in och sova för att inte helt vända på dygnet och jag kan lova att det inte tog många minuter innan de båda sov när de lagt sig i sina sängar.

Imorgon är det vädret som bestämmer hur vi ska göra med vår hemresa, om det är bra väder och bra backar så stannar vi nog till torsdag som beräknat men om backarna blir isiga (som det finns en risk att de kommer att bli) så åker vi nog hemåt redan imorgon eftermiddag. Vi får helt enkelt se imorgon.
Kram och god natt!

Inga kommentarer: