torsdag 17 mars 2016

Ekologisk pasta

Igår funkade inte internet här hemma så jag kunde inte lägga ut något blogginlägg så här är inlägget som skulle ha kommit upp igår kväll:

Idag började jag dagen med en härlig frukost på NK tillsammans med Wik & Walsöe och Grand Relations. Efter det gick jag iväg till Sibyllegatan och hade en härlig grillpremiär med ICA! Alltså de hade inte kunnat välja en bättre dag än idag för grillpremiär eftersom det har varit underbart vårväder med strålande sol! Att stå ute i solen utan jacka och äta årets första grillunch var helt underbart och det gav mig massa härlig energi!

Med den energin åkte jag sen till skolan och hämtade hem ett gäng glada barn som ville leka hemma hos oss. Barnen älskar att ta med sig kompisar hem efter skolan och jag tycker också att det är rätt mysigt när de gör det. När barnen själva får bestämma så får det gärna vara pasta till middag så igår provade vi Barillas nya Bio Ekologiska fusillipasta. Den gick verkligen hem och barnen åt som aldrig förr :-)


I över 100 år har Barilla tillverkat pasta och nu äntligen 2016 så kommer de med en ekologisk pasta som är gjord på 100 % ekologiskt durumvete. Superbra tycker vi och vi kommer självklart fortsätta att köpa ekologiskt!

Inga kommentarer: