fredag 5 februari 2016

Champagne i taxi och öppet hus

Igår morse blev jag hämtad med taxi av min vän Annika och hennes kompis Therese. Annika fyllde år så Therese hade pyntat hela taxin med ballonger och vi åt chokladdoppade jordgubbar och drack champagne. Även jag hade med mig present och choklad så det blev en perfekt start på morgonen!

Taxin tog oss till Ulriksdals slottsträdgård där Per PR hade öppet hus.


Solen sken och det blev ett fantastiskt ljus i det stora fina växthuset. Det kändes lite som att gå runt på en mässa då flera företag var där och visade upp sina nyheter. Bl.a visades fina möbler från Hillerstorp.


Riedel var där och pratade vinkaraffer och vinglas och Beckers visade upp våren och sommarens kulörer. Swedoor hade med sig både ytterdörrar och innerdörrar och det var rolig att se deras nyheter som verkligen kändes "nytt" på marknaden.


Tarkett visade upp läckra golv och jag blev lite förälskad i det marockanska mönstret. Det skulle jag väldigt gärna vilja ha i mitt badrum!


Eftersom vårt kommande projekt är badrummet så var det väldigt intressant att prata med Ballingslöv om deras fina nyheter. Kanske ska vi gå på deras nya trend och välja rosa?


Markslöjd visade upp underbar belysning och många av dessa lampor skulle gärna få hänga i mitt hem!


DeWALT, Jonsered och Husqvarna hade med sig allt vad man behöver för att hålla ordning på sitt hus både invändigt och utvändigt. Den stora satsning just nu är de batteridrivna verktygen och gräsklipparna. En batteridriven gräsklippare skulle jag vilja ha i stugan då en laddning klarar att klippa 450 kvm, den är smidig och tyst och det bästa av allt är att den går helt utan bensin och utsläpp!


Även Folkpool var där och fick oss att längta efter sommaren till sol och bad! Den här trampolinen skulle vara coolt att ha!


Sen provade jag även en rad med sängar och jag som älskar att sova på magen lyfte fram mitt problem om svårigheten att hitta en säng som passar min onda rygg. Men jag fick till svara att jag måste byta sovställning för att bli av med ryggbesvär! Om jag fortsätter att sova på mage så är risken stor att jag får diskbråck?! Kan detta verkligen stämma? Försökte sova på rygg och på sidan inatt men det är typ omöjligt så nu är jag än mer förvirrad än förut då jag fått för mig att det ska finnas sängar/madrasser anpassade oss "magsovare".


Efter en god frukost så avslutade jag besöket med en god semla från härliga Fredrik Nylén som kom tvåa i Hela Sverige bakar, han var med och representerade Orthex groups och visade upp olika baktillbehör. Med mig hem fick jag även fina tulpaner och en härlig goodiebag! Tack för en härligt "öppet hus" Per Pr!!!

Inga kommentarer: