söndag 31 januari 2016

En känsla jag gillar...

Jag gillar känslan på en söndagkväll när man tänker tillbaka på helgen som varit och kommer fram till att det varit en perfekt helg. Den här helgen har nästan varit helt perfekt då vi hunnit med att både att umgås med vänner, ha kvalitetstid med familjen, hunnit göra lite nytta och även hunnit lata oss.

Idag kanske det har varit lite väl mycket "lata sig" för mig men jag älskar ju att bara vara hemma och inte göra något speciellt så jag har verkligen njutit av dagen. Jocke och barnen kan å andra sidan bli lite rastlösa men jag skickade iväg Jocke och Max på ett minigolfkalas på O´Learys, Smilla fick ringa efter en kompis och sen kunde jag bara "lata mig". Att bara gå runt och pyssla med blommorna, byta ut tomma värmeljus mot nya, plantera om en blomma, gå runt och puffa upp kuddar, fylla på tvålar och toapapper är som terapi för mig. För att inte tala om att sätta sig och bläddra i den där inredningstidningen som jag köpte för flera veckor sen men inte ens hunnit öppna...

I fredags hade jag ju tjejmiddag och i lördags hade vi familjedag med både film och restaurangbesök på Vapiano. Ikväll avslutades min slappardag med ett besök av min vän Catrine som kom förbi på en kaffe och vi fick chans att uppdatera oss om varandras liv. Nu sover barnen, läxorna är gjorda och jag och Jocke sitter i soffan och slötittar på tv:n. Perfekt avslut på helgen och bra uppladdning inför kommande vecka.

Inga kommentarer: