måndag 15 juni 2015

Första gången är alltid bäst!!!

Nu är det första kvällen i stugan för i år, så himla härligt!
Vi har ätit italiensk antipasto, goda ostar, druckit gott rosévin och bara umgåtts och förstås njutit av vår utsikt som jag önskade att vi hade året om! Man kan inte se sig mätt på vår sjö här utanför!


Rosévin är såklart ett måste och ikväll valde vi Exquise Prestige Rosé som är ett elegant vin med hög komplexitet från området Languedoc i södra Frankrike. Vinet har en hög koncentration av generös frukt, örtiga toner, uppfriskande syra och lång eftersmak. Det passade perfekt till vårt plock ikväll men det står att det även passar bra till fisk och skaldjur eller bara att ta ett glas som apertif för sig själv. Vinet kostar 99 kr och finns i systemets beställnigssortiment.


De enda nackdelarna är att vi hade myror på besök inne i stugan när vi flyttade in idag men med lite myrr runt stugan och Max som fick i uppdrag att samla myrorna i en burk så tror jag att vi fått bukt på dem: Den andra nackdelen är att vår vattenpump gått sönder igen så just nu har vi inget rinnande vatten inomhus men jag har faktiskt inte något emot det och barnen gick utan att klaga på utedasset nu ikväll :-) Har kollat på att köpa en vattenpump från Kärcher... vad tror ni om det? Jag är nöjd med mina Kärcher produkter som jag har sen tidigare men har ingen koll på just pumpautomater...


Sen har jag fått en otroligt fin present av Jocke som jag inte riktigt kan smälta... jag är överlycklig och jag lovar att visa er den imorgon ;-) 
Kram och god natt!!!

Inga kommentarer: