måndag 15 juni 2015

Favoriter från Steltons nyheter

Det är svårt att hitta en snygg och bra vattenkokare tycker jag men när jag var på Steltons pressvisning så såg jag den! "Emma" vattenkokare är en nyhet som kommer i samma design som det övriga sortimentet från serien Emma. Vill ha!


Sen tänkte jag även visa er några andra favoriter från pressvisningen och först ut är Naked ljusstake av Sören Refsgaard är inspirerad av vinterns beskurna, nakna träd. På samma sätt som trädet står djupt rotat i årtionden, ger gjutjärnet en tyngd åt ljusstakens starka profil. Naked är en hyllning till den nordiska, ibland karga naturen.

One ljusstake är en modern tolkning av kammarljusstaken. One är en organiskt formad ljusstake med ett mjukt, minimalistiskt drag. Det grafiska uttrycket möts av en sinnlighet som skapas av kontrasten mellan det mattsvarta stengodset och den blanka glasyren. One ljusstake lanserar i 4 olika färger.


Roll-it hushållspappershållare tronar redan på mitt köksbord där hemma och jag gillar designen på den. Enkel och praktisk men ändå med en snygg modern design.


Reflection ljusstake i mattsvart har ett grafiskt läckert uttryck! Stakarna är formgivna av den danska arkitektduon Halskov & Dalsgaard för Stelton.  De finns i två höjder som kompletterar varandra och finns även i koppar- mässing- och kromfinish.

1 kommentar:

Unknown sa...

Håller helt med, snygga vattenkokare är det ont om. Den var riktigt snygg