måndag 8 december 2014

Ska jag satsa på Indiskt tema?

Jag missade tyvärr Indiskas pressvisning för SS15 men jag ska försöka dela med mig ändå av deras vårnyheter.

I  Januari blandas ljusa våriga toner med inslag av dovare färger. Mönsterbilden utgör en mix av klassiska indiska mönster blandat med ränder och handmålade prints. Det är stort fokus på ellampor och gardiner där gardinerna går i svart, vitt, blått, grönt, rosa och ljusa turkoser. Även härliga uppläggningskorgar i sjögräs kommer.


I februari kommer kuddar och ljuskällor i fokus. Till kuddkollektionen har våra designers arbetat med nya kvalitéer och mönsterbilder. Det kommer flera nya ljuslyktor i glas, trä och metall. Utöver detta är februari nyhetens månad. Det kommer en blåvit porslinsserie, elefantformade träunderlägg, taklampa i återvunnit plåt och mycket annat!


I mars välkomnar Indiska påsken som går i glada färger med vita bottnar. Det kommer in nya dukar och löpare som passar perfekt till påskdukningen. Mönsterbilden utgörs av flödiga mönster, blad och växtlighet så mycket grönt. Då lanseras även en ny keramikserie, Chennai, som kommer i turkost, grått och rosa. 


Själv så inredde även jag lite Indiskt i helgen och jag har lite svårt att bestämma mig om jag ska behålla den här lite varmare stilen till lägenhetsvisningarna här hemma eller om jag ska gå på det stilrena ljusa som är vanligast... hmm... tål att funderas på.

Inga kommentarer: