onsdag 10 december 2014

Ett bra försök i varje fall....

Idag har vi försökt fota årets julkort här hemma. Varje år är det lika svårt att få barnen samarbetsvilliga, trodde att det skulle gå bättre nu i år när de är lite större men de var lika knasiga i år också och satt inte still många sekunder...


Imorgon är det Nobeldagen och varje år firar Smillas skola det. Alla barnen ska klä upp sig i sina bästa kläder och på lunchen blir de serverade en 3 rätters lunch samtidigt som skolan utser några pristagare. Förra året tyckte Smilla att det var väldigt spännande och även ikväll var det en pirrig tjej som gick och la sig. Imorgon bitti ringer klockan en halvtimme tidigare bara för att vi ska hinna göra henne lite extra fin :-)

Ikväll har jag packat 6 flyttkartonger med grejer för om två dagar blir det fotografering av lägenheten och då får inte en massa krams vara framme... det är vår första lägenhetsförsäljning så det är lite pirrigt och jag längtar tills det mesta är i ordning och jag får lägga handen på det sista piffet! Måste se till att handla hem blommor, färska kryddor, frukt... och vad ska man tänka på mer? Vi har fått order om att plocka ner julen och det känns ju sådär när jag äntligen fått upp den men samtidigt förstår jag att det inte är så roligt att kolla på julbilder i januari om inte lägenheten blir såld innan det. Någon sa att man inte bör ha vinflaskor framme... ska vi alltså gömma undan vinstället? Vad tror ni?

Inga kommentarer: