onsdag 12 november 2014

Tack för all kärlek ni ger oss!!!

Det gick bra för Max hos talpedagogen, han kan nu säga K, S, T, R och G som han hade svårt med innan men sen är det fortfarande svårt att säga ord som innehåller flera av de bostäverna. Ord som man tycker borde vara lätta tycker han är svårt som tak, duk, tugga, deg, dyka, gadd, tagg och liknande. Men de kunde inte ge oss nya tider nu för fler träffar så vi ska träna själva hemma och sen den 7 januari ska vi dit igen på uppföljning.

Jocke är uppe i Umeå nu och jag tror att allt har gått bra, vill inte vara för hönsig och ringa honom hela tiden och jag vet att han har bra människor runt sig som är rädda om honom. Tack igen för all kärlek som ni visar oss, det var länge sen telefonen ringde så här mycket kan jag säga!

Har ni sett att Annas pepparkakor kommit med Lingonsmak? Jag har fått hem några paket som jag tänkte göra en god pepparkakscheesecake på, men självklart har vi nallat lite för vi var så nyfikna på smaken och ja, de var rätt goda tycker jag och även barnen gav dem godkänt! Vi får se hur de är att baka med, återkommer med resultatet!


Jag har fått en hel del bud sista tiden som jag inte hunnit visa er så jag ska försöka beta av några allt eftersom. Har även massor av fina produkter som jag tänkte tävla ut till er så att ni får lite julklappar nu innan jul ;-) Vad sägs om en tävling varje vecka ända fram till jul, alltså 5 tävlingar, orkar vi med det? Vi provar :-)
Första tävlingen kommer upp senare ikväll och passar alla er som gillar att laga mat!

Inga kommentarer: