söndag 2 november 2014

Monsterpizza & Döskallepotatis

Igår åkte jag och barnen till Bålsta för att hälsa på våra goda vänner Helena, Tilda och Linnea. Det är så roligt när barnen gillar varandra och de snabbt kommer in i lek så att vi mammor får sitta och fika och prata ostört med varandra. Vi hade med oss en sockerkaka som vi först fikade med och sen gick vi till ett lekland som är nära dem. Där hade barnen kunnat leka i evigheter men magen började kurra så då gick vi hem till dem och Helena bjöd oss på monsterpizza, köttbullar och döskallepotatis!

Vi var inte hemma förrän 20.00 på kvällen och då var vi rätt trötta och nöjda efter en mysig dag så barnen somnade i soffan till tv-programmet Så mycket bättre medan jag fick sippa på ett glas vin och äta upp deras Halloween godis ;-)


Nu är det sista dagen på denna underbara lovvecka som gått så fort! Vi väntar just nu på att Jocke ska komma hem från Västerås där han spelade igår så vi kan åka till ett badhus hela familjen och bada! Jag har tänkt åka flera dagar den här veckan men jag tycker att det är lite läskigt att vara ensam vuxen med två barn som inte är så jätte haja på att simma så idag passade det mycket bättre då Jocke också kunde följa med.

Ikväll ska vi måla klart vår vägg i sovrummet så snart får ni se resultatet!
Det som är krångligaste är ju att spackla och slipa det jämnt men som tur var så kom pappa väldigt lägligt just när jag skulle göra det ;-) Tack pappa!!!

Inga kommentarer: