onsdag 5 november 2014

Lampor är verkligen trendigt!

Aldrig har väl lampor varit så trendigt som det är nu! Eller så är det bara jag som helt plötsligt fått upp ögonen för lampor och verkligen insett hur mycket ljussättningen gör för ett rum! Jag ser vackra lampor överallt och just nu vill jag byta ut varje "gammal" lampa jag har till tuffa och trendiga som jag sett på marknaden!

När jag var hos Studio St Paul så visade Konsthantverk upp sina vackra lampor! Konsthantverk har funnits i snart 100 år och de har verkligen satt sin egen prägel på lampmarknaden med deras hantverksmässiga design av olika metaller såsom koppar, mässing, stål och plåt.

Här kommer mina favoriter från Konsthantverk:


Eller vad sägs om denna vackra elljusstake att ha i fönstret i jul?


Jag kan faktiskt skryta med att jag äger en egen lampa från Konsthantverk nu och den har jag fortfarande inte bestämt vart jag ska hänga upp, troligtvis blir det i sovrummet när det behagas vara färdigrenoverat!

Inga kommentarer: