fredag 14 november 2014

Idag har jag ätit lunch på ambassaden!

Jag är fortfarande väldigt förkyld och jag har haft ont i huvudet i 4 dagar så jag har tackat nej till flera pressvisningar och event den här veckan. Känner att det är viktigare att vara hemma och vila så att jag inte blir värre nu när jag är ensam med barnen. Men en inbjudan kunde jag inte tacka nej till och det var dagens lunchinbjudan till Kungliga Nederländska Ambassaden.

Kungliga Nederländska Ambassaden ligger på Götgatan i Stockholm i ett vackert rosa hus.


År 2014  firar Sverige och Nederländerna 400 år av diplomatiska förbindelser och nära kontakter med varandra. Under detta jubileumsår har det arrangerats en rad av aktiviteter för att uppmärksamma och utveckla det goda samarbetet som våra länder har. Nederländerna är ju väldigt känt för just sina blommor så dagens lunch handlade om att inreda och duka vackert med blommor i alla dess former och färger.


Ambassadören Antoine Van Dongen hälsade oss välkommen inne i ambassaden och efter lite information så bjöd han in oss till sitt otroligt vackra palats där han bor!

 

Palatset hade jag utan tvekan direkt kunnat flytta in i, så himla vackert!!!


 och vad sägs om denna matsal och den oerhört vackra dukningen?!


Det är blomsterkreatör Fredrik Larsson som skapat alla dessa härliga och inspirerande blomsterarrangemang med julens lökväxter i fokus.


Tänkte avsluta med en vacker bild på hur man enkelt kan skapa ett vackert fönster med hjälp av några tulpaner och höga smala vaser. Visst är det snyggt?

Inga kommentarer: