fredag 7 november 2014

Ibland blir det lite galet :-)

Igår visste jag att jag skulle få hem en fin gryta från Pyrex så jag såg fram emot att göra en härlig korvgryta i den till familjen. Jag handlade ingredienser och jag plockade fram min Quorn korv från frysen som legat där och väntat på att bli provsmakad. Gissa om jag blev lite snopen när det visade sig vara en MINIgryta från Pyrex, ni vet en sån här för EN person! Ha ha... här var det bara att tänka om :-)


Men den är jätte söt och jag kommer absolut att använda den någon annan gång men kanske inte när jag ska laga en familjegryta ;-)

Eftersom det inte alls blev som jag tänkt så tog jag istället fram Quorn bitar ur frysen som jag wokade med lite grönsaker och kvarg, massa vitlök och kryddor.

 

Serverade det tillsammans med nudlar och god Maldon flingsalt.
Enkelt och så gott!
Maldon Flingsalt finns förutom naturell även i smakerna Smoked, Provence, Salt & Pepper, Garlic & Rosmary och Barbecue så det kan liva upp vilken enkel maträtt som helst!


Så middagen blev inte så misslyckat ändå även fast jag sett fram emot att känna mig lite vuxen och göra en gryta när snön yrde utanför fönstret :-)

Just Quorn är nytt för mig och det är alltid kul att testa nya produkter. Quorn erbjuder köttfria produkter som både är fettsnåla och fiberrika och dessutom enkla och snabba att tillaga. Barnen gillar det också så det kommer vi nog fortsätta att köpa hem när vi vill ha enkla och snabba vardagsrätter. Man hittar Quorn i frysdisken på Ica, Coop, Hemköp, Willys och Citygross. Det finns allt från färs, bitar och filéer för matlagning från grunden - till färdiga burgare, bullar, korvar. Numera erbjuder vi även en pytt som görs i Sverige.