måndag 24 november 2014

Det här blev mitt favoritrecept

Jag är mycket väl medveten över att jag inte utsett någon vinnare av Pyrex grytan än. Så himla svårt då ni alla har kommit in med så grymma recept så att jag har blivit tvungen att prova att tillaga många av dem för att få fram vilken som är godast!

Jag fick in totalt 22 stycken recept från er (fick några per mail också) så ni kan ju förstå att jag haft mycket att göra. Men en vinnare av grytan är utsedd och det blev följande recept:

Limekyckling i kokosmjölk
4 port.
2 kycklingfiléer
1 lime
1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 paprika
1/2 chilifrukt
1 burk kokosmjölk
1 msk Red curry paste
Kaffir Limeblad
Salt och peppar
1 hönsbuljong
Smör
  1. Börja med att steka kyckling i smör, salta och peppra.
  2. Hacka vitlök, gul lök, paprika och chilifrukten fint och fräs med kycklingen.
  3. Tillsätt Red curry paste och rör om.
  4. Rör ner kokosmjölken och koka upp med hönsbuljongtärningen och tillsätt sedan rivet limeskal och saft från 1 lime.
  5. Låt koka i cirka 10 minuter.
  6. Strö över kaffir limeblad och servera med nudlar!
Jag älskar ju Thaimat så jag blev glatt överraskad av denna rätt och kommer att tillaga den många gånger framöver i min fina Pyrexgryta, så stort grattis till Birgitta Jonsson!!!

2:dra pris som var 4 paket med flingsalt går till:
Annika - drömmen om 11 barn, grattis till dig också, maila mig din adress!

Inga kommentarer: