onsdag 29 oktober 2014

KAOS!

Alltså när man börjar med allt samtidigt och man vill så mycket så blir det KAOS! Halva förrådet är uppe i lägenheten och jag försöker rensa, samtidigt städar jag ur garderoberna här i lägenheten plus lägger ut annonser på Fyndtorget för att i varje fall försöka bli av med lite!

Mitt uppe i det här kaoset där man får kryssa fram mellan stora väskor med vinterkläder, urväxta kläder och sommarkläder så har vi bestämt oss för att måla om!!! Eh... inte världens smartaste drag men så är jag, allt på en gång när man ändå håller på ;-)


Barnen är hemma och blir stundvis rastlösa men de vägrar gå till Fritids och dagis så jag måste underhålla dem också. Igår bara lämnade vi alltihopa och åkte till IKEA för barnen gillar IKEA och jag behövde köpa lite smågrejer. Barnen gillar nämligen leklandet på IKEA Barkarby och jag kan i lugn och ro gå runt i affären medan de leker där. Sen att det är helt ok mat till sånt bra pris är ju helt fantastiskt! Vi åt oss proppmätta alla tre igår för under 100 kr!!! Då åt jag kyckling med pommes, barnen åt pasta med köttfärssås, vi drack mjölk/läsk till, åt varsin kanelbulle i efterrätt, jag drack kaffe och barnen avslutade med varsin glass, för under 100 kr, så himla billigt!!!

Efter det åkte vi till Bromma Blocks också en sväng för Smilla ville handla pysselgrejer på Panduro. Men när vi ändå var där så passade vi på att gå runt i några andra affärer också och helt plötsligt var vi hungriga igen och gick in på Waynes Coffee där barnen åt pannkakor medan jag åt pastasallad med kräftstjärtar. Pannkakorna slank fort ner men pastasalladen var iskall och då är det inte gott... fick även för mig att kräftstjärtarna smakade lite konstigt men tänkte att det var för att de var så kalla och jag är ju alldeles för mesig för att klaga på maten så jag tryckte i mig skiten men gissa om jag fick sota för det? Jag fick sen springa på toaletten hela kvällen kan jag lova.... ja, där fick jag för att jag inte gick på min magkänsla och inte bytte ut maten på direkten när det inte var gott... är det bara jag som är så här mesig på restauranger?

Idag känns det bättre och nu ska vi sätta igång i kaoset igen, till råga på allt så hörde mamma och pappa av sig och undrade om de fick komma och sova över här i natt :-) Ha ha... ja på egen risk sa jag då ;-)

1 kommentar:

Krönikören sa...

Visst var det ett intressant litet föredrag? Speciellt med krafter mot snällhet som vi har att bekämpa.