måndag 27 oktober 2014

Höstlov!!!

Tjohoo, nu har vi höstlov och från början var det meningen att vi inte skulle planera in något alls utan bara vara hemma och ta det lugnt för en gång skull. Men det är tydligen omöjligt i den här familjen ;-) Jocke kommer att jobba hela veckan så jag och barnen har nu på morgonen suttit och gått igenom vad vi vill göra den här veckan och det är tydligen massor... det största är att vi ska påbörja en HomeMakeOver här hemma!!! Vi ska måla om möbler och väggar och det ser både jag och barnen fram emot.

Sen ska vi även försöka hinna besöka ett badhus, ett köpcentrum, ett museum, vi ska baka halloweenkakor, göra Halloween pyssel och sen städa ur hela förrådet och rensa! Jag ska göra ett ryck och sälja av en massa grejer på nätet, ska därmed uppdatera mitt Fyndtorg där jag lägger ut allt vi vill bli av med.


Ja, för oss föräldrar som är egenföretagare så betyder inte lov att vi kan vara lediga precis utan vi ska vara goda föräldrar samtidigt som vi ändå ska få jobbet gjort för det finns tyvärr ingen back up för egenföretagare utan det är bara att kämpa på!
Det stormar ute så det får bli en innedag idag, så nu ska jag gå ner och riva ut förrådet som är överfullt från golv till tak!!! Wish me good luck!

Inga kommentarer: