onsdag 23 juli 2014

Man blir inte rik av att ligga i hängmattan....

Jag älskar den Svenska sommaren när den är så här! Så himla varmt så man tror att man är utomlands nästan. Idag har vi också hängt nere på badstranden och badat och solat. Alla badar, till och med vi som annars aldrig gör det! 

Sen är det ju nästan ett måste att grilla... grilla korv eller hamburgare till lunch och en god köttbit på kvällen.... ja, tur att det inte finns någon våg här i stugan för jag har nog gått upp något/några kilo men det struntar jag faktiskt i för just nu mår jag toppen, jag är utvilad, glad och njuter av att ha vänner och familj runt mig. Jag har även massor av tid till barnen och jag tror faktiskt att jag aldrig lekt med dem så här mycket någonsin vilket gör att jag får höra världens finaste kärleksförklaringar varje dag från dem och det får ju ens mammahjärta att smälta helt! 
Det finns bara en enda nackdel med detta och det är ju att pengarna inte direkt rullar in medan jag ligger i hängmattan, det är nackdelen med att vara egenföretagare och inte ha någon betald semester....


Imorgon åker Jocke och hans föräldrar hem igen och det kommer att bli tomt här i stugan men jag vet att flera vänner kommer att besöka oss de närmsta dagarna så vi klarar oss nog :-)

Inga kommentarer: