tisdag 17 juni 2014

SF Anytime - Kolla film online

För ett tag sen var jag inbjuden av SF Anytime till en exklusiv lunch i filmens tecken. En trerättersmeny inspirerad av filmerna American Hustle, Dallas Buyers Club och Frost.
Jag var där tillsammans med bloggarna Marlene och Ida.

 

Förutom att vi fick njuta av god mat och spexa med snögubben Olof från filmen Frost så presenterades en undersökning ang. svenskarnas filmvanor 2014.
Visste ni att var tredje svensk förälder försöker att få sina barn att titta på filmerna vi själva såg när vi var barn? Fler än varannan erkänner dessutom att de använder film som barnpassning. Var femte förälder försöker påverka barnen till att endast se tecknad film, medan andra tvärtom föredrar att barnet tittar på film som inte är tecknad.
Jag måste nog erkänna att jag både använt film som barnpassning plus att jag gärna vill att mina barn ser på alla Astrid Lindgren filmer som jag själv såg på när jag var liten :-)

Konferencier var skådespelerskan Maria Sid, aktuell i den svenska dramakomedin Hallåhallå. Hon delade med sig av många roliga episoder som ägde rum under filminspelningen. Jag ska absolut in och se filmen online på SF Anytime när den släpps den 25 juni. Filmen utspelar sig i Dalarna och är en varm komedi om kärlek och uppror. Gillade man filmen Masjävlar så gillar man troligtvis även denna film!


Svenskarnas filmkonsumtion vid "Video on Demand" ökar - på två år har antalet "vodanvändare" närapå fördubblats. Det är idag både bekvämt och enkelt att hyra film på nätet och sett till hela vod-marknaden är Netflix, Viaplay och SF Anytime de tre mest välkända tjänsterna. SF Anytime är dock Nordens ledande video on demand-tjänst och från och med hösten 2014 kommer man även kunna använda SF Anytime i surfplattor och mobiltelefoner.

Så om du vill titta på nya filmer lagligt så surfa in på www.sfanytime.se!

På plats fanns även LG Electronics för att visa upp sin nya Smart TV. Förutom det allra senaste inom tvdesign visade de även hur man bäst använder SF Anytimes app som gör det möjligt att hyra film via tv:n direkt från soffan.
LG lanserar även fler OLED-modeller, med fantastisk färgåtergivning, kontrast och svärta. De senaste är nu att man ska ha böjda tv-skärmar! Coolt!

Inga kommentarer: