onsdag 18 juni 2014

Regnbågens Barnkläder

Om ni har nära till Hammarby Sjöstad eller någon gång har vägarna förbi så kan jag tipsa om en barnklädesbutik som heter Regnbågens Barnkläder!
Jätte fina barnkläder i bra kvalité och Jessica som driver butiken är så otroligt trevlig och hjälpsam!

Där finns flera ekologiska märkeskläder bl.a. Maxomorra, Fred´s World och Geggamoja. Didrikson och Molo står för ytterkläderna. Andra märken du finner där är: Nova Star, Villervalla, Teddykompaniet, Hape, PlusPlus, Heico Lampor mm. Även Fred´s World har regnkläder och gummistövlar gjorda av återvunna PET flaskor.

För ett tag sen var jag och några andra bloggare inbjuden till butiken och fick med en helt fantastisk goodiebag hem! Så mycket fint till barnen som jag använt jätte mycket!


Älskar bl.a de fina tröjorna från Maxomorra som har en väldigt bra kvalité!


Till råga på allt så vann jag två priser! Ett underbart set i bästa kvalité från Freds Federation till Smilla! Hon bara älskar de kläderna och skulle kunna använda dem varje dag! Freds Federation skapas i Green Cotton och accepterar endast den starkaste och strängaste ekologisk märkning på marknaden!


Sen vann jag även världens bästa och coolaste jeans med förstärkta knän från Ossoami till Max! Letar ni efter tåliga, fina och sköna jeans så kan jag verkligen rekommendera detta märke!


Har sen även varit dit och köpt baskläder som strumpor, trosor och kalsonger och jag kan lova att jag är så nöjd så jag kommer inte att tveka att åka till andra sidan "stan" nästa gång jag behöver inhandla kläder till barnen!

Inga kommentarer: