måndag 2 juni 2014

Nu är det över....

Igår kväll gick jag runt ute vid stugan och njöt av den härliga kvällen, vid klockan 22.00 var det fortfarande rätt ljust ute och sjön lyste upp vackert. Det är så lyxigt att vårt äppelträd och päronträd lever och blommar, även smultornplantorna, jordgubbsplantorna och gräslöken blommar så det ser ut att bli en "god" sommar! Rabarbern har också växt till sig och snart finns ännu mer kryddor och sallader planterade i rabatten och jag längtar så mycket till midsommar då vi får njuta av allt detta igen! Saknar det redan nu när jag åter sitter här i Stockholm, 30 mil bort från vårt paradis....


Tog med ett tetravin från Stockholm som jag fått för att recensera, tanken var att vi skulle hinna ut på sjön en sväng och då är det ju perfekt att slippa glasflaskor men vi hann inte men det funkade bra att dricka upp det inomhus också ;-)


99 Rosas är ett ekologiskt vitt vin av druvan sauvignon Blanc Chardonnay. Det är torrt, fruktigt och väldigt friskt så ett perfekt vin att ta med ut på sjön eller på picknicken! Gillar du också vin? Då kan jag tipsa om sidan www.ienjoywine.se som är ett nytt community på nätet för oss vinälskare!

Inga kommentarer: