fredag 13 juni 2014

IDUN - När du inte vill misslyckas

Igår var jag i Sickla för att handla upp ett presentkort som jag har där på Best of Brands, en märkesaffär med jätte fina kläder men det är så typiskt att bara för att man bestämt sig för att handla något fint till sig själv så hittar man inget! Jag gick runt i över en timme i affären och under den tiden så var det ingen av de 5 expediterna som frågade om jag ville ha någon hjälp, kanske var det för att jag kom direkt från mina massagekunder, osminkad i bara en H&M-t-shirt och tights och slarvigt uppsatt hår.... såg direkt att de var mer intresserade av damerna som kom in i betydligt finare kläder. Kände mig lite som Pretty Woman :-)

Så jag fick åka hem tomhänt och när jag kom hem duschade jag och fixade iordning mig för jag skulle ut på dejt med min käre man! Jag bestämde mig för att ägna lite tid till min sminkning, är rätt dålig på det och oftast blir det bara foundation, kajal och mascara. Men då jag har fått så fina produkter från IDUN så känner jag att jag måste börja lägga ner lite mer tid på mig själv för jag blir faktiskt bra mycket snyggare med smink ;-)


IDUN Minerals är mineralmakeup av högsta kvalitet. Serien har utvecklats i samarbete med den svenska forskaren, apotekaren och hudexperten Dr Marie Lodén. IDUN Minerals kan användas även av den mest känsliga huden och har testats genom bl.a. nickelallergitester. Produkterna har vårdande egenskaper och passar till alla åldrar och för alla hudtyper, från fet till torr hud.

Jag som aldrig haft en foundation som jag varit riktigt nöjd med då jag alltid har kört flytande foundation blev glatt överraskad när jag insåg att man inte kan misslyckas med denna mineralfoundation! Så enkelt och det blir så snyggt och ger ett naturligt resultat som sitter hela dagen! De lätta konsistenserna täpper heller inte till porerna utan låter huden andas vilket är väldigt viktigt också tycker jag.

Idun Minerals sortiment består av foundation, puder, concealer, rouge, bronzer, läppstift, läppglans, ögonskuggor, kajalpennor och mascara. Två produkter som jag inte testat men är sjukt sugen på är kajalpennan och concealern så jag lovar att skriva om dem i ett senare inlägg!

Deras klassiska Kabuki Brush borstar är också inte bara snygga utan väldigt bra och hjälper dig att nå just den täckningsgrad du önskar. De är inte allergiframkallande och släpper inga hår.

Så om du är sugen att testa mineralsmink så kan jag verkligen rekommendera IDUN och de finns att köpa på bl.a. Apoteket! Så här blev resultatet och jag kan säga att dejten blev lyckad, skriver mer om den i nästa inlägg :-)

1 kommentar:

Lina sa...

Jag gillar verkligen det sminket :) ha en fin helg, kram kram