tisdag 10 juni 2014

Hur ska jag göra?

Nu ikväll har jag suttit och funderat vad jag ska använda de här dagarna till då jag är barnledig och jag har svårt att bestämma mig. En del av mig vill bara vara hemma och pyssla, kolla på film och sova, njuta av ensamheten som jag saknar. En annan del av mig vill träffa kompisar och umgås med alla vänner jag annars inte hinner med. Realisten i mig säger att jag borde göra alla grejer på min "att göra lista" så att jag sen resten av sommaren kan njuta av att den listan är relativ tom....

Det bästa är väl att försöka få med lite av allt och det är väl det jag siktar på.... imorgon ska jag bocka av en hel del på "att göra listan" då jag bl.a. tänker åka till Täby Centrum och handla lite grejer som jag behöver.  Jag vann ett presentkort där på 500 kr för ett tag sen så jag tänkte försöka hitta något som jag kan ha på mig på lördagens fest.
Så lördagen kommer vi att ägna hela dagen tillsammans med fina vänner då vi ska fira min vän Kin som fyllt 40 år. Då ska jag umgås och prata ostört med folk och förhoppningsvis orka vara vaken tills de slänger ut mig ;-)
På torsdag har jag bokat in tre stycken massagekunder och på kvällen ska jag och Jocke ut och äta middag. På fredag ska vi besöka Haga SPA och bara njuta och på kvällen blir det en lugn filmkväll för att ladda inför lördagens fest. Det var i stora drag, sen ska jag även hinna med att åka till Sickla och byta lite kläder, till frissan, handla 40 årspresent, besöka en samarbetspartner och städa, tvätta och fixa här hemma!


Pratade precis med barnen och resan upp har gått jätte bra och det var knappt att de hade tid att prata med mig för de tycker att det är rena paradiset där uppe hos mina föräldrar. Min busiga moster Inez och hennes väninna är också där och hälsar på från Lindesberg och barnen älskar att vara med dem också. Sen har de ju alla djuren, traktorerna, fyrhjulingen, studsmattan och den stora gården som är perfekt att sparka fotboll på. Ja, de kan inte ha det bättre så jag kan med gott samvete luta mig tillbaka i soffan och kolla på tv :-)

Dagens skolavslutning var jätte fin! Vår allra första som föräldrar och såklart var det svårt att hålla tårarna tillbaka när "Den blomstertid nu kommer" sjöngs. Så vackert! Fler bilder finns på instagram! (niehoffs).

1 kommentar:

Lina sa...

Njut å ta hand om dig själv :) Sånt som du inte hinner annars? Träna, sova, slappa, shoppa, dricka vin mm mm läsa.....kram