torsdag 27 december 2012

Vit fägring

Samma dag som vi reste upp så slog vår fina amaryllis ut sin knopp och det kändes lite sorgligt att åka ifrån den, undrar om den fortfarande blommar när vi kommer hem? Blommar de mer än en vecka? Som tur är så finns det en till knopp på den som vi istället får njuta av i så fall.

Det blåser som sjutton utanför huset och det är alltid svårt att komma till ro och sova då, det händer något med min kropp vid fullmåne och vid blåst! Men nu ska jag ge det ett till försök så att jag orkar köra 30 mil imorgon med två busungar i baksätet. Det gäller att försöka koncentrera sig bara på att köra även fast de kivas i baksätet och vill ha uppmärksamhet. En gång när jag körde upp så skulle jag kasta bak ett kexpaket till dem, jag var försiktig och såg till att jag ändå var koncentrerad på vägen men ändå blev det att bilen vinglade till och genast var polisen där och stoppade mig för blåskontroll! Så imorgon lovar jag att vara extra försiktig!

God natt!!!

Inga kommentarer: