torsdag 13 december 2012

Lucia och Findus räddar oss igen!

Som barnen har längtat till denna dag! Dels så ska de ju ha luciatåg på dagis men sen kommer också farmor och farfar hit från Skåne! Vi hoppas att de hinner hit till klockan 15.00 när lucian börjar på dagis!

I 2 veckor så har det sjungits luciasånger konstant här hemma! Både Smilla och Max har sjungit och de har gått runt i tomtekläder och luciakronor och bara längtat! Så idag var det två upprymda barn med tindrande ögon som gick iväg till dagis :-) ska bli så roligt och se dem klockan 15.00.

Igår räddade Findus middagen igen! Vad skulle jag göra utan dem? ;-) En påse World Selection Chicken Red Curry räcker perfekt till mig och barnen och vi tycker alla om den jätte mycket! Enkelt och gott, bara tömma i stekpannan och steka på!

 

Men bara för att Jocke var tvungen att jobba i studion så blev inte han utan, han fick med sig en World Selection Nasi Goreng Dukkah och han sms:ade och skrev att den var väldigt god! Den får jag testa en annan dag!


Många föräldrar tycker inte om att ge sina barn sån här färdig mat vet jag men sen ser jag dem sitta på Mc Donalds och trycka i barnen Chicken McNuggets och strips!!! Som om det skulle vara bättre!!!
Nä, tacka vet jag Findus :-)

P.s. Mina barn får hemlagad mat minst 6 dagar i veckan så det är bara ibland vi äter "snabbmat" som när jag är ensam med barnen eller om vi inte hunnit till affären och handla. Perfekt att alltid ha Findus i frysen!

2 kommentarer:

yohanna sa...

Hej, skit vad snygg design du har. Älskar verkligen grunden i den. Haft en bra dag?

Föresten, har en tävling på min blogg där man kan vinna ett present kort från www.harbutik.se på hela 500 kr på min blogg. Jag tycker du ska vara med och tävla, hade varit jätte kul.

Här är en direkt länk till inlägget: http://yoyossecret.blogg.se/2012/december/tavling-harbutikse.html#comment

Anonym sa...

Ja hej, jag kör en solsidan och försöker köra en (exceptionell)diskret produktplacering och hoppas att ingen märker att jag föredrar FINDUS!! i alla lägen.