måndag 26 november 2012

Parelle Cosmetics

När jag var på We R Family eventet på Café Opera förra veckan så fanns företaget Parelle Cosmetics på plats och berättade om att de har startat Sveriges första riktiga nätbutik för skönhetsälskare! I deras webbshop kan man göra dofttester och få personlig skönhetsrådgivning.


Parelle Cosmetics är passionerade skönhetsälskare och de brinner för att inspirera, ge expertråd och vägledning i skönhetsdjungeln! Har du hört talas om toppnot, hjärtnot och basnot när det gäller parfymer? Det hade inte jag men nu vet jag följande:
Toppnot är den doft du känner först när du sprayar på dig parfymen, den håller ca 10-15 minuter, därefter kommer hjärtnoterna fram, det är oftast här du bestämmer dig om du gillar doften eller inte. Hjärtnoten visar parfymens typiska karaktär! När sedan basnoten träder fram så sitter den i minst sex timmar, sprayar man på textilier så sitter basnoten i mycket längre!

Jag brukar gilla friska fruktiga citrusdofter och när jag gjorde dofttestet på deras sida så fick jag tipset om denna parfym:


En parfym som jag faktiskt aldrig doftat på men gillar utseendet på flaskan jätte mycket så jag ska verkligen dofta på denna parfym nästa gång jag är på stan, spännande att se om det stämmer :-)
In och gör dofttestet du med HÄR och skriv gärna i kommentarerna vilken parfym du blev tipsad om!

Inga kommentarer: