söndag 25 november 2012

ByEngberg

Igår efter vi varit på Askungen så gick vi och hälsade på Johanna Engberg som driver butiken och webshopen byengberg AB. Hon hade bjudit in oss bloggare i torsdags men jag kunde tyvärr inte då eftersom jag jobbade men igår passade jag på att smita in istället.

ByEngberg Store är en liten charmig multibrandbutik som ligger placerad längst upp på Nybrogatan 72 (precis innan Valhallavägen), på översta Östermalm i Stockholm. Här finner du närmare 30 utvalda varumärken för barn 0-8 år och kvinna.

Jag personligen skulle kunna shoppa ihjäl mig i denna underbara butik! Precis min smak gällande mode men som nybliven egenföretagare så har man tyvärr inte allt för mycket pengar i plånboken.... :-(



Men Johanna är en underbar driven tjej som kommer lyckas bra med sin karriär, man kan handla 24h på www.byengberg.com eller besöka butiken om du bor i Stockholm. Många kunder ser webshoppen som en förenklad fönstershopping. En stor del av kunderna ringer strax innan de ska bort på kalas, för att lämna in en direktbeställning. När de lite senare anländer till butiken är paketet inslaget och klart. Med iZettle betalar vissa kunder sittandes i bilen.

Allt detta sker utanför butikstiderna, oftast på helgdagar och vanligaste tiden telefonen ringer för beställningar är 09.00. Oftast får jag en storlek och en summa som paketet får kosta, sedan får hon fria händer.

Vi mammor måste få vara impulsiva och kunna shoppa när vi vill. Det är personlig service!


Förutom att Johanna igår bjöd på glögg, pepparkakor, skumtomtar och annat gott så fick vi med oss en fin goodiebag hem! Jag köpte även ett par strumpbyxor från Mini a ture till Smilla som hon absolut ville ha.


I goodiebagen fanns produker från följande sponsorer:
MAM, Bambino, Ekorrens Ekologiska Gelehjärtan, Magasinet C/O Hannah & Amanda, Vitamin Well, Joelhome.se, Kevin Murphy, Valmed, Alvina förlag.


Viss text och bilder är lånade från Johanna.

Inga kommentarer: